Ustawy składające się na tzw. tarczę antykryzysową, mają w pierwszej kolejności za zadanie ochronę zatrudnienia i zachowanie płynności finansowej w polskich firmach. Jest to także pakiet, którym ma ułatwić funkcjonowanie w czasach kryzysu.
Jednym z takich ułatwień, jest wydłużenie okresu sporządzania dokumentów ewidencji odpadów w formie papierowej do 31 grudnia 2020 r.
Nowelizacja ustawy o odpadach dopuszcza prowadzenie ewidencji w formie papierowej w terminie do 31 grudnia 2020 r., o ile przekazujący odpady wystawi kartę przekazania odpadów (KPO) lub kartę przekazania odpadów komunalnych (KPOK) w tej formie. Dokumenty ewidencji odpadów, sporządzone w formie papierowej należy jednak niezwłocznie wprowadzać do bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami .
Ostateczny termin na wprowadzenie do BDO dokumentów w wersji papierowej, wystawionych do 31 grudnia 2020 r., upłynie z dniem 31 stycznia 2021 r.
Źródła:
Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach