Ekodoradcy dla biznesu

31.03.2020

BDO a tarcza antykryzysowa

Ustawy składające się na tzw. tarczę antykryzysową, mają w pierwszej kolejności za zadanie ochronę zatrudnienia i zachowanie płynności finansowej w polskich firmach. Jest to także pakiet, którym ma ułatwić funkcjonowanie w czasach kryzysu.

Jednym z takich ułatwień, jest wydłużenie okresu sporządzania dokumentów ewidencji odpadów w formie papierowej do 31 grudnia 2020 r.

Nowelizacja ustawy o odpadach dopuszcza prowadzenie ewidencji w formie papierowej w terminie do 31 grudnia 2020 r., o ile przekazujący odpady wystawi kartę przekazania odpadów (KPO) lub kartę przekazania odpadów komunalnych (KPOK) w tej formie. Dokumenty ewidencji odpadów, sporządzone w formie papierowej należy jednak niezwłocznie wprowadzać do bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami .

Ostateczny termin na wprowadzenie do BDO dokumentów w wersji papierowej, wystawionych do 31 grudnia 2020 r., upłynie z dniem 31 stycznia 2021 r.

Źródła:

Ustawa z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw

Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach

 

Skontaktuj się z nami

Powrót na górę

Uwaga: strona wykorzystuje pliki cookies.
Podczas korzystania ze stron internetowych zamieszczonych na serwerach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego przeglądarka internetowa może przechowywać pliki cookies na dysku komputera. Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.

Zgadzam się
x
Słowa krótsze niż 3 znaki oraz spójniki nie są brane pod uwagę podczas wyszukiwania
Wyniki: 0
Pokaż więcej